Handelsvilkår

Salg og levering

Når du har betalt for en opplevelse, sender vi alltid opplevelsesbilletten til den e-postadressen du oppga. Du kan velge om du ønsker å få opplevelsesbilletten sendt med posten. Gaveesker og trykte billetter sendes med Bring. Mottar du ikke e-posten bør du først sjekke om e-posten er endt opp i mappen for uønsket e-post. Hvis den ikke er der kan du kontakte oss på [email protected]. Du kan også kontakte oss på denne e-postadressen dersom opplevelsesbilletten din ikke ankommer til den angitte postadressen.

Vi sender trykte opplevelsesbeviser og gaveesker tre dager i uken (med noen unntak i forbindelse med helligdager).

Ved bestilling innen kl. 8.30 på mandager, onsdager og fredager, sender vi ordren samme dag, med levering innen 1-5 hverdager. På bestillingsdagen mottar du en mail med informasjon om sendelsen. Hvis pakken ikke kan leveres i postkassen blir den enten levert ved døren, eller sendt til nærmeste hentested, som postkontor eller Post i Butikk.
Vi tar forbehold for at det kan forekomme lengre leveringstid fra våre leveringspartnere i noen perioder (for eksempel i forbindelse med jul, øvrige helligdager og ferier).

Ansvaret for opplevelsesbilletten går over til deg som forbruker, fra det tidspunktet du mottar billetten på e-post, og du bør derfor raskest mulig kontrollere om innholdet av e-posten og opplevelsesbilletten stemmer overens med ordren og ordrebekreftelsen

 

Priser

Prisgaranti
Alle priser på Truestory er angitt i NOK og er inklusiv 25% moms (med unntak av de opplevelsene som er fritatt på bakgrunn av deltakere). Vi garanterer prisen på opplevelsen opp til tre måneder etter kjøpet. Løser du inn du opplevelsen etter dette har den opplevelsesansvarlige rett til å kreve en høyere eller lavere pris for den gjeldende opplevelsen.

Tjenestegebyr
Når du gjennomfører et kjøp eller en direkte booking på plattformen, vi det inkludere en liten serviceavgift. Dette brukes til å drifte plattformen og sikre at vi opprettholder høy kvalitet og god service til kunder og verter. Prisen er inkludert i den totale kjøpesummen, er inkl. mva og vil ikke bli refundert dersom det er behov for å refundere den kjøpte opplevelsen.

Kampanjepriser og rabattkoder
Rabattkoder skal legges inn ved første trinn i forbindelse med betaling, før betalingen fullføres. Rabattkoden kan dermed ikke legges til en ordre etter ordren er gjennomført.

Ved kjøp hos Truestory kan det maksimalt benyttes én rabattkode per kjøp. Det kan ikke benyttes rabattkoder til kjøp av opplevelser der det anvendes et åpent gavekort som betalingsmiddel. Rabattkoder kan ikke kombineres med kampanjepriser på opplevelser. Kampanjeprisen vil alltid være den gjeldende pris.

Det er ikke mulig å bruke rabattkoder på private arrangementer eller åpne gavekort.
Bemerk også at rabattkoder kan ha en begrenset gyldighet.

Truestory forbeholder seg retten til å annullere ordren dersom dette ikke overholdes.

Beløpsgavekort
Beløpsgavekort mottatt som verdibevis uten omkostninger for kunden kan ikke legges sammen og må benyttes enkeltvis. Vær også oppmerksom på at rabattkoder ikke kan benyttes ved kjøp av beløpsgavekort.

Truestory forbeholder seg retten til å annullere ordren, dersom dette ikke overholdes.

 

Angrerett, gyldighet og avlysningspolitikk

Opplevelsesbeviset er gyldig i 24 måneder etter kjøpsdato med mindre annet er angitt. Det er fri bytterett for andre opplevelser i gyldighetsperioden, men som utgangspunkt kan du bare bytte til en annen opplevelse en gang. Når du utveksler en opplevelse blir opplevelsesbeviset automatisk fornyet i 24 måneder fra utvekslingsdatoen.

Opplevelsesbeviset må kjøpes fra Truestory for å garantere gyldigheten. Derfor kan vi ikke hjelpe med opplevelsesbevis som er kjøpt av en tredjepart gjennom auksjoner på nettet, etc. Dette gjelder også hvis opplevelsesbeviset er gitt i gave.

Med mindre du har booket datoen for opplevelsen, kan du kansellere kjøpet opptil 14 dager etter kjøpsdatoen og motta pengene tilbake.

Unntak fra angreretten
Hvis en opplevelse er booket på en bestemt dato, bortfaller avbestillingsretten.
Hvis du har betalt for fysisk levering av en gaveeske eller en trykt opplevelsesbillett, vil ikke beløpet for gaveeske, utskrift og levering bli tilbakebetalt. Hvis du vil kansellere kjøpet ditt, kan du gjøre det her.

Opplevelser kjøpt fra 20. november til 24. desember har utvidet returrett, og du kan angre kjøpet til og med 31. januar året etter.

Avbestilling og avviklet samarbeid
I tilfelle samarbeidet med en opplevelsesansvarlig avsluttes, kan du selvfølgelig utveksle ditt opplevelsesbevis eller få pengene tilbake, og det nye opplevelsesbeviset ditt har en gyldighet på 24 måneder med mindre annet er angitt. Det samme gjelder hvis Truestory må fjerne eller endre en opplevelse på nettstedet. Når en opplevelse utløper vil du bli varslet når du logger inn for å bestille opplevelsen. Du kan lese avbestillingsreglene våre her.

 

Ombooking

Når du har booket en dato for opplevelsen din kan du i utgangspunkt ikke bytte til en annen opplevelse og bookingen kan ikke annulleres. Det betyr at bookingen er bindende og at du ikke har rett til å refundere kjøpet dersom du ikke kan delta allikevel. Du må gjerne gi din opplevelsesbillett til noen andre. I noen tilfeller er det opp til den opplevelsesansvarlige om bookingen din kan fjernes, men du er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte oss, slik at vi kan undersøke mulige løsninger sammen.

Dersom det er mer enn 72 timer til opplevelsen kan du ombooke via [email protected] eller ved å ringe til +47 21 95 13 27. Det kan likevel være enkelte unntak, f.eks. for overnattinger og opplevelser som krever lengre forberedelser. Dette vil bli informert om under Regler og sikkerhet på opplevelsens produktside.

Dersom det er mindre enn 72 timer til opplevelsen, kan den ikke ombookes. Vær oppmerksom på at opplevelsene ofte krever forberedelser som fører til utgifter som skal dekkes, og du kan derfor ikke få pengene tilbake ved kansellering.

Blir du forhindret i å delta på din opplevelse på dagen på grunn av for eksempel sykdom, er din booking som utgangspunkt fortsatt bindende ettersom våre samarbeidspartnere har forberedt seg til et spesifikt antall deltagere. Vi anbefaler derfor at du gir opplevelsesbilletten din til noen andre, så de kan få glede av den.

I de tilfellene der opplevelsen avlyses grunnet værforhold eller at minimum antall deltagere ikke er oppfylt, er det den opplevelsesansvarlige sitt ansvar å finne en ny dato. Du kan lese vår avlysningspolitikk her, eller du kan kontakte oss på [email protected] med spørsmål.

 

Beskrivelser og vurdering av opplevelsene

Alle beskrivelser av opplevelser på Truestory.no er skrevet etter at vi har besøkt den ansvarlige for opplevelsen. Det er derfor 100% vår egen beskrivelse, og Truestory.no kan ikke stilles til ansvar dersom du som forbruker mener at beskrivelsen ikke stemmer overens med din opplevelse. Truestory.no sjekker kontinuerlig opplevelsene, men vi ikke kan være tilstede ved alle opplevelser og vi vil derfor gjerne høre din mening om våre opplevelser her.

 

Sikkerhet

Hvis du betaler med kredittkort er du forsikret mot overgrep fordi du kan avvise en betaling gjennom banken din. I tillegg har du ingen egenandel i tilfelle kredittkortet blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL. Truestory benytter seg av SSL, noe som betyr at kredittkortinformasjonen din er kryptert og at bare NETS / PBS kan lese den.

 

Ansvar

Truestory er ikke erstatningspliktig, og kan ikke stilles til ansvar for skader påført under oplevelsen. Truestory fungerer utelukkende som opplevelsesformidler, mens den opplevelsesansvarlige bærer ansvaret for den enkelte opplevelsen. Den opplevelsesansvarlige har rett til å skifte underleverandør dersom bakgrunnen for dette er å sikre kvaliteten av opplevelsen.

Truestory kan ikke holdes ansvarlig for ekstra utgifter du har i forbindelse med en opplevelse kjøpt gjennom Truestory. Det gjelder i alle tilfeller, også dersom opplevelsen avlyses. Vi vil til enhver tid gjøre vårt beste for at dette ikke skal skje.

All handel med Truestory er underlagt norsk lovgivning/ret.

 

Personlige opplysninger

Når du kjøper en opplevelse på Truestory har vi bruk for følgende opplysninger:

  • Navn.
  • Adresse.
  • E-postadresse.
  • Telefonnummer.

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg. Vi ber om ditt telefonnummer ved booking, men kun for å kunne yte god service for deg dersom noe uforutsett dukker opp på dagen du skal på opplevelsen, og slik at vi kan komme i kontakt med deg.

Personopplysningene registreres hos Truestory og oppbevares i fem år, og deretter blir opplysningene slettet. Når det samles inn personopplysninger via nettsiden vår sikrer vi at det alltid skjer med din fulle samtykke, så du er informert om hvilke opplysninger som innsamles og hvorfor.

Vi oppbevarer og transmitterer ikke krypterte kundeopplysninger. Opplysninger gitt til Truestory gies eller selges ikke videre, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger. Som registrert hos Truestory har du alltid rett til å gjøre innvendinger mot registreringen, og du har rett til innsikt i hvilken informasjon som er registrert om deg. Du har disse rettighetene i henhold til personopplysningsloven og i forbindelse med dette blir du ledet til Truestory via e-post [email protected].

 

Dine rettigheter

I forbindelse med kjøp lagres identitet og transaksjonsinformasjon til enhver tid i samsvar med gjeldende lovgivning.

Hvis opplysningene dine er uriktig, ufullstendig eller irrelevant, har du rett til å få den rettet eller slettet.

 

Cookies

Truestory anvender cookies med formål om å optimalisere nettsiden og gjøre besøket bedre for deg. Du kan til enhver tid slette cookies fra pc-en din.

 

Loggstatistikk

Truestory bruker en loggstatistikk som samler inn informasjon som kan gi et bilde av hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvor på nettsiden de forlater oss. Loggstatistikken anvendes kun med formål om å optimere Truestory.